Erkeği, kadını
Yaşlısı, genci
Zengini, fakiri
Mekteplisi, cahili
Tombulu, zayıfı
Sırığı, cücesi
Zencisi, çekik gözlüsü
Sınırı, çizgisiyoktur.
Bazı hayvanlara yakıştırılır
En baskın olanı insandadır.
***
Ana malzemesiyalandır.
Şekillerle kendini ortaya koyar.
Bazen mimik
Bazen söz
Bazen sırtını dönüp gitme
Bazen hiç tanımama
Bazen salak ayaklarına yatma
Tuhafa bir sürüçeşidi vardır.
***
Benzer karakterlerle dayanışmadadır.
Mesela
Bencillikle süperikili oluşturur.
Yüzsüzlük sevdiğikıyafettir.
Cahillik mayasında
Kibirlilik ruhunda vardır.
Hepsini topladın mı
Değil insanın tümyaratıkların en iğrenci ortaya çıkar.
***
Kendini insan olarak bilen için
Kusurların enbüyüğüdür.
O insanın içinde kırpıntı vicdan varsa
Ayıbın daniskası,utancın ağababasıdır.
O insan mertlik, netlikten yanaysa
Nankörlükkapanmayacak yaradır.
***
Nankörlük, korkaklıktan doğar.
Korkusu çok olanın,nankörlüğü çok kolaydır.
Plan, pusu kurmadan
Sadece elini uzatanıdeğil, ana-baba, kardeş hatta yedi sülalesini satar.
***
Nankörün gıdası nankörlüktür.
Bir başladı mı, meyvesini gördü mü karakteri öyle sahiplenirki
Sahibi değil kulu kölesi olur.
Yalnız kalmak,kimsesiz olmaktan korkmaz.
Çünkü
Kendisi gibi binler,on binler vardır.
Her cemiyette, her partide, her çatıda.
Nedense
Moda haline gelmiştir.
Nankörlüğün yeni modelleri sergilenir.
***
Nankörlük neden mi aklıma geldi?
Galiba
Ara sıra aynaya bakıpkendimize sormak lazım.
Nankör müyüm?
Nankörlük yaptım mı?
***
Aynalar yalansöylemez.
Nankör, aynaya danankörlük yapmazsa!